Een daggie op je gat zitten.

10 augustus 2018 - Düsseldorf Airport, Duitsland

of te wel....de reis.

05.15.....de wekker gaat(gevolgd door 3 andere want je zou vandaag toch maar door de wekker heen slapen🤦🏼‍♀️). Niet gebeurd we hebben prima geslapen en zijn er klaar voor. 3 koffers en twee rugzakjes there we go.

2B465B33-D10F-4861-81F8-C1A8582F076ABF158967-5663-4A17-BCC2-8DA30BD10194

Frank reist tot Arnhem met ons mee, fijn en gezellig en kan ik nog even genieten van het rollen met 1 koffer.

6.48 we zitten in de trein naar Zwolle. Van Zwolle 5 minuutjes rennen om de trein naar Arnhem te halen en daar nemen we afscheid van Frank. Veel vlugger dan we hadden gepland want er was wat spanning omtrent de ICE trein. Die schijnt overboekt te zijn.

Minpuntje van de NS, van te voren hadden we ns al gebeld  te vragen of de trein ook op Düsseldorf flughafen stopt. “Ja hoor, dan moet u er 1tje eerder uitstappen”. Uhmmmm nee dus.

09:07 We zitten in een overvolle ICE die hard kan rijden schijnt deed ie niet.. maar hee wijngebied geen stress want hebben speling van 5 uur hahaha. We staan opgepropt tegen wat andere mensen aan met wie we gezellig kletsen.

10.23 we stappen uit op Duisburg, we zouden meteen een trein kunnen pakken verder maar natuurlijk staat mijn blaas inmiddels op knappeN. Een meneer laat luca snel mee door een poortje en ik heb nog 1€. Onder de Whatsapp begeleiding van held Frank vervolgen wij de reis en doen nog ff flinke koffer trappen sjouw workout.

10.36 Duisburg-Düsseldorf flughafen.Haha jaaa en dan denk je er te zijn. Mweeeppp dan moet je nog naar terminal C. Er rijden uhh zweven...hangen super leuke skytreintjes. Ik koop iets van een ticket waarvan ik denk dat het de juiste zijn en whoep we zweven 10 meter boven de grond naar terminal C. Luca vindt het te gek en zie echt aan hem dat hij nu al geniet

417AD935-D12F-4318-BB98-36D7E83B220E

———————————-268km—————-24•C——————licht bewolkt—————En dan begint het lange wachten, we schrijven in onze dagboekjes en puzzelen wat. Toch redelijk snel al kunnen we inchecken. Allemaal prima. Door de security met je handbagage....oh wacht ik moest nog zo’n plastic zakje regelen voor de vloeistoffen....rennen over het vliegveld opzoek hoe ik aan een euro kan komen...tot ik bij een infobalie gewoon zon zakje mee krijg. Door de scan en dat hebben we ook weer gehad.

Bij de gate hebben we echt een mooi zicht op het vliegveld.

B127CCBA-1A8B-4954-AE6F-BE9A8AC8C6E50C870BA4-177E-4FA0-BC02-BEBCD81B49CE

Een wondertje gebeurd(voor de mensen die mij kennen)...ik heb kunnen poepen!! Ik wil wat drinken halen en kom terrecht in de rij van denk het meest slecht georganiseerde restaurant ever. Dat werd een drankje van minimaal 30 min wachten. en €5

We zien ons vliegtuig en zijn lichtelijk onder de indruk van de grootte. We vliegen met een Airbus 380(voor de niet kenners als ik, dit is de grootste passagiers vliegtuig van de wereld...soort van dubbeldekker).

Ook eenmaal binnen in het vliegtuig aangekomen zijn we onder de indruk en binnen een poep en een scheet zaten we via de schermpjes al samen spelletjes te spelen.

16.00: iets later dan gepland schieten we de lucht in...en Ohja ik herinner mij weer dat ik vliegen best wel eng vind. Luca kijkt zn ogen uit en al snel zijn we boven en begin ik ook te genieten. Ik kan een uurtje gebruik maken van de WiFi en heb Mn filmpjes voor de reis al uitgekozen en luca ook trouwens. We krijgen super lekker te eten ik heb Luca in lange tijd niet zo zien bunkeren.

9D5E313A-A18F-4148-A111-A20634C5430B5408D16D-92A3-4753-81E1-F38DF8B4AC66429D3225-60F2-4F9D-9A01-5C66FFD4D6FCA9F6A358-327B-4F77-856B-B8E5EE24D484

—————-5278km—————39•C———-helder———————————+2h—

23.55: 1,5 film later en veel ander vertier landen we op Dubai. Dubai is prachtig in het donker om overheen te vliegen met al die lichtjes. We hadden graag rondgeneusd in de stad zelf, maar moeten nog wen fink stuk lopen op het vliegveld waar ik luca er echt van moet overtuigen dat we niet onze koffers hoeven te halen en weer opnieuw moeten inleveren. Meneer krijgt van mij een frappucino van Starbucks en blijkt echt op zn moeder te lijken, hij geniet er van en wordt meteen weer wat actiever. Hij heeft niet geslapen in het vliegtuig en begint nu behoorlijkheid te kakken. Eenmaal bij de gate aangekomen valt hij tegen mij aan in slaap...Mja al rap moeten we het volgende vliegtuig in welke wel een stuk meer vertraging heeft.

1BBADD9A-A72A-4A77-875E-56D92435B4CDC9C12B2B-E5D7-4FAB-9B28-BE7DDF21A52A30F2DA8C-43E6-485E-8678-79A41DBFA28E

3.55 lokale tijd: schieten we weer de lucht in. Deze Airbus is wat kleiner maar de schermpjes zijn groter en nog luxer....alleen hadden we nu willen slapen. Luca valt tegen de schouder van een passagier naaast ons in slaap hahaha en al gauw krijgt hij zn ontbijt.....dienoverigens erg lekker ruikt en eruit ziet en daar maar staat....gelukkigmkomt ook mijn ontbijt en op een heel raar tijdstip begin ik mijn engelsontbijtje naar binnen te werken om daarna weer verder te slapen. Wanneer ik weer wakker word is het licht buiten. 10min voor landen wordt ook luca wakker de schouder van zn buurman onder gekwijld hebbend....🙈 en mag hij nog snel zijn ontbijten opeten voordat het dienblad wordt weggehaald. Ik heb net niet de hobbit af kunnen kijken helaas.

A0C47A87-75FE-4AD1-80CE-E009148A3B9F7E1A43B7-6CA2-4A51-AC9D-C29A331B043F80F6F002-16E2-4441-87E6-4B046516736B

———————-8562km——-27•C———halfbewolkt———-+3,5h————————

08.49: we tikken de grond weer aan en kijken onze ogen uit.

4F664776-9510-4A54-803A-F22E331D384C

Sri Lanka......here we are!!!!

1. Frank:
    12 augustus 2018
    Dag lieverds,

Wat een mooi verhaal. Je hebt al alles verteld maar is erg leuk om het te lezen.

Vandaag lekker met de boot op pad en ik kan niet wachten op de verhalen en de foto’s .

Lekker genieten en veel plezier!

Ik hou van jullie!

Dikke kus
  2. Vincent:
    12 augustus 2018
    Bijzonder begin van jullie vakantie! Ik ben benieuwd naar de rest van jullie avonturen. Geniet ervan.